Formeel en informeel leren: combineer het beste van beide werelden

Ik krijg -met name op Twitter- regelmatig de indruk dat je een socialist en een kapitalist gemakkelijker op één lijn krijgt dan adepten van ‘informeel leren’ en aanhangers van ‘formeel leren’. Terwijl je beide ‘werelden’ volgens mij prima kunt verenigen. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De onderwijsinstelling als kerkhof?

Hoogleraar Barbara Oakley is docente van één van de meest populaire massive open online courses. Deze MOOC “Learning How to Learn”  heeft zo’n twee miljoen geregistreerde lerenden.  Edsurge heeft haar geïnterviewd over een aantal aspecten met betrekking tot leren, opleiden en onderwijs. De meest opvallende uitspraken wil ik graag met

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Impressie bijeenkomst Next generation digital learning architecture

We praten al vele jaren over een digitale leeromgeving die bestaat uit een samenhangend geheel aan applicaties. Toch kiezen veel instellingen nog steeds voor een all-in-one systeem omdat een modulair systeem nog niet echt ‘te krijgen’ is. Er gloort echter hoop aan de horizon. This content is published under the

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder