Waarom feiten dikwijls niet overtuigen en zelfs averechts kunnen werken

Onderstaande video is niet alleen relevant voor politici, maar ook voor docenten en opleiders. Ons brein houdt bijvoorbeeld actief feiten tegen die niet stroken met ons wereldbeeld. Ook worden feiten niet geaccepteerd als de boodschapper niet tot de eigen groep behoort. Dit kan verklaren waarom bepaalde mythes over onderwijs zo

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Informatiebeveiliging en privacy behoren tot de digitale domeinkennis van docenten en opleiders

Of je het nu leuk vindt of niet, de Algemene Verordening Gegevensbescherming zorgt ervoor dat docenten en opleiders -die ICT gebruiken voor leren, onderwijs en opleiden- zich moeten verdiepen in IBP (InformatieBeveiliging en Privacy). Dat kan ook online. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Laat machine learning niet alleen aan de computer over

Er zijn hoge verwachtingen van machine learning, ook op het gebied van leren en ontwikkelen en onderwijs. Op dit moment moeten we er echter voor waken te veel te vertrouwen op het oordeel van de computer. Menselijke interventies blijven dikwijls nodig. This content is published under the Attribution 3.0 Unported

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder