Het belang van vertrouwen voor innovaties, de relatie tussen pedagogische opvattingen en leertechnologie en technologische innovaties met impact voor onderwijs en opleiden

Jan Lepeltak heeft mij ooit de Simon Vestdijk onder de edubloggers genoemd. Niet vanwege de schrijfstijl, maar omdat Vestdijk volgens de dichter Adriaan Roland Holst sneller schreef “dan God kan lezen“. Toch zijn de afgelopen tijd weer meer interessante bijdragen online verschenen dan ik uitgebreid kan bespreken. Deze blogpost bevat

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Voorbeelden ondersteuning docenten bij gebruik ICT (jullie input gevraagd)

Bij de implementatie van ICT in het onderwijs kun je niet volstaan met workshops en trainingen. Tijdens het werken met ICT is het ook belangrijk dat docenten ondersteund worden. Ik ben op zoek naar goede voorbeelden hoe dit georganiseerd kan worden. This content is published under the Attribution 3.0 Unported

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Wat worden de belangrijkste ICT-onderwerpen van 2018 binnen onderwijsorganisaties?

Er komen veel ontwikkelingen op onderwijsinstellingen af. Denk daarbij aan technologische ontwikkelingen, maar ook aan de maatschappelijke druk om meer te presteren tegen lagere kosten. Deze ontwikkelingen beïnvloeden ook de ICT-functie van onderwijsinstellingen. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Het internet van alles (verbonden onderwijs met technologie in ontwikkeling) #OWD17

Dr. Robbie Melton van de Tennessee State University mocht sessie 2017 van de Onderwijsdagen afsluiten met een presentatie over the Internet of Everything. “If you leave here, you won’t be the same”. Dat was wat overdreven, maar overweldigend was de presentatie wel. This content is published under the Attribution 3.0

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Onderwijs in beweging (versnellingsagenda onderwijsinnovatie) #OWD17

Tijdens de opening van dag 2 van de SURF Onderwijsdagen presenteerden SURF, Vereniging van Universiteiten en Vereniging Hogescholen “het Versnellingsagenda” voor Onderwijsinnovatie. De drie organisaties beschrijven hierin hun ambities om echte verandering tot stand te brengen en de gewenste toekomst dichterbij te brengen. This content is published under the Attribution

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder