Hoe docenten ethische afwegingen maken bij het gebruik van AI in de klas

In How teachers make ethical judgments when using AI in the classroom vat ScienceDaily een studie van het USC Center for Generative AI and Society samen dat gaat over belangrijke factoren bij de toepassing van AI in het onderwijs en de ethische opvattingen van docenten. This content is published under

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Waarom connecties tussen mensen essentieel zijn voor het delen van kennis

Check.point eLearning doet verslag van een webinar met Nigel Pain en Gary Ridge over het belang van het brein van de organisatie (‘organizational brain‘). Dat zijn de verbindingen die mensen in staat stellen om kennis te delen, te leren en de wereld te begrijpen. This content is published under the

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Leidt AI tot meer isolatie van lerenden of juist tot meer verbondenheid?

Het gebruik van (generatieve) AI kan leiden tot meer efficiëntie. Daardoor zouden docenten meer ruimte hebben om aandacht te besteden aan lerenden en voor persoonlijke begeleiding. Toch is Julia Freeland Fisher bang dat AI de isolatie van lerenden aanzienlijk kan vergroten. Tenzij onderwijsinstellingen hun organisatiemodellen en manieren van meten herzien.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Ondersteunende versus autonome AI voor docenten en opleiders

Philippa Hardman bespreekt in deze blogpost de impact van twee AI-modellen voor leren en ontwikkelen: ‘Assisted AI’ en ‘Autonomous AI’. Deze modellen hebben volgens haar een aanzienlijke impact op het ontwerpen en faciliteren van leerervaringen. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Forse investeringen in online tutoring hebben niet het beoogde effect

In de Verenigde Staten stimuleert de overheid scholen om te investeren in online tutoring om onderwijsachterstanden, opgelopen tijdens de Corona-pandemie, weg te werken. Jill Barshay schrijft dat er weinig bewijs is dat online tutoring veel lerenden helpt, ook al wordt er een vermogen in geïnvesteerd. De belangrijkste oorzaak is waarschijnlijk:

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Natuurwetenschappen bestuderen in de Metaverse?

De bijdrage Make Science Learning Easier with Metaverse Platform for Education is van een commercieel bedrijf dat zich onder meer bezighoudt met het ontwikkelen van leeromgevingen in de Metaverse. Hun inhoudelijke argumentatie om de metaverse voor ‘science’ -natuurwetenschappen- te gebruiken, en de voorbeelden vind ik voldoende interessant om hier weer

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Impressie bijeenkomst twee AI Advisory Board ROERCollege Schöndeln

Op 14 december 2023 vond de eerste bijeenkomst plaats van de AI Advisory Board van ROERCollege Schöndeln, die ik mag begeleiden. Gisteravond vond bijeenkomst twee van deze adviesraad plaats. Deze blogpost bevat een impressie. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder