Foppe de Haan behoeft natuurlijk geen introductie. Hij mocht het CvI-congres afsluiten. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderOntwikkelingen op het gebied van technology enhanced learning en e-learning
Foppe de Haan behoeft natuurlijk geen introductie. Hij mocht het CvI-congres afsluiten. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderVanmiddag heb ik verschillende workshops tijdens het CvI-congres bezocht. In deze blogpost vat ik de belangrijkste wetenswaardigheden samen. De onderwerpen waren: high impact learning that lasts, datasturing en ‘eduscrum’. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderWat zijn ingrediënten voor opleidingen waarvan het leren beklijft? Die vraag stond centraal tijdens de opening van het CvI-congres. Keynotespreker Filip Dochy vergat daarbij helaas af en toe de nuances aan te brengen. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderHet Welten-instituut van de OU en de lerarenopleiding van Fontys Hogeschool Sittard hebben een app ontwikkeld waarmee leraren in opleiding of startende docenten ‘real time’ gecoacht kunnen worden. Maar waarom zouden we deze toepassing beperken tot het onderwijs? This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderTerry Freedman heeft een blogpost geschreven over een herkenbaar onderwerp: docenten die terughoudend zijn in het gebruik van educatieve technologie. Hoe kun je deze groep motiveren educatieve technologie te gebruiken? Waar komt de terughoudendheid vandaan? Terry Freedman duikt daarvoor de geschiedenis in en komt uit op de volgende adviezen, die
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderIBM heeft de wereld laten kennis maken met Watson, de computer die dankzij artificiële intelligentie mensen in kennis-quizzes kan verslaan. Watson wordt ook binnen de zorg gebruikt. Er is inmiddels ook een versie voor onderwijs en opleiden die probeert geavanceerder te zijn dan de bestaande adaptieve leerprogramma’s. This content is
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderGisteren schreef ik de bijdrage Mag je als docent nog digitale tools gebruiken als de AVG van toepassing wordt?. Deze bijdrage heeft tot veel reacties geleid. Op twee vragen/onderwerpen wil ik in onderstaande post antwoord geven cq nader ingaan. Mag je als docent wel persoonsgegevens achterlaten bij leveranciers van applicaties? Hoe
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderMet ingang van 25 mei 2018 wordt de Algemene Verordening Gegevensverwerking (AVG) van toepassing. Vanochtend vroeg Amber Walraven (@amberwalraven) op twitter zich af of docenten nog verschillende digitale tools mogen gebruiken. In deze blogpost ga ik uitgebreider in op dit onderwerp. This content is published under the Attribution 3.0 Unported
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderVandaag heb ik een workshop verzorgd voor een groep trainers van het Platform Crisisbeheersing Waterschappen Midden Nederland. De vraag was: Hoe kunnen trainers hun eigen leeractiviteiten versterken met behulp van leertechnologie zodat cursisten betere leerresultaten behalen? This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderDe ‘leerpiramide’ en ‘leerstijlen’ zijn beruchte mythes op het gebied van onderwijs en opleiden. Maar ook werkplek leren kent eigen mythes. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verder