Gezocht: ontwikkelaar online cursus voor klinisch onderzoekers

Sinds de jaarwisseling fungeer ik in opdracht van de Nederlandse Federatie voor Universitaire medische centra (NFU) als adviseur van een Europees aanbestedingstraject waarin we een ontwikkelaar zoeken voor een nieuwe versie van de zogenaamde eBROK-cursus. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Waarom ik voor een betere Wet op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten ben en 21 maart a.s. tegen de sleepwet stem #referendum #wiv #sleepwet

Woensdag 21 maart 2018 mogen we niet alleen een nieuwe gemeenteraad samenstellen, maar kunnen we ons ook uitspreken over de nieuwe Wet op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten. Wat zijn mijn belangrijkste redenen om tegen deze wet te stemmen? This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Technology enhanced learning: fabels, fouten en feiten

Vandaag heb ik tijdens een Bloomville Event een inleiding verzorgd over bovengenoemd onderwerp. Ik heb een kritisch licht laten schijnen op een aantal issues rond technology enhanced learning in relatie tot van leren en ontwikkelen. Tegelijkertijd ben ik ook hoopvol gestemd. This content is published under the Attribution 3.0 Unported

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Voor- en nadelen van microlearning

Bij microlearning kunnen lerenden leerstof in korte tijd bestuderen, omdat het gaat om afgebakende eenheden die gericht zijn op de uitvoering van een specifieke taak of die betrekking hebben op een specifiek onderwerp. Microlearning wordt vooral in gezet op het gebied van leren en ontwikkelen in arbeidsorganisaties. Deze aanpak heeft

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Opvallende zaken uit impressies van de SXSW EDU

De PO-Raad organiseerde de afgelopen week een studiereis naar de SXSW EDU, het educatieve onderdeel van de befaamde South by Southwest ® conferentie. De deelnemers hebben hierover gezamenlijk geblogd. Ik heb de blogposts van de vier dagen doorgenomen. Wat valt me daarbij op? This content is published under the Attribution

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Waarom directe instructie geen eenrichtings lesgeven is #cviov

Twee dagen geleden pleitte hoogleraar Filip Dochy tijdens het CvI-congres ervoor om te stoppen met “eenrichtings lesgeven”. In deze blogpost wil ik duidelijk maken dat dit niet betekent dat je moet stoppen met “directe instructie”. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Wat is mij vandaag het meeste bij gebleven van de workshops tijdens het CvI-congres #cviov

Vandaag heb ik deelgenomen aan drie sessierondes tijdens het CvI-congres over onderwijsvernieuwing en ICT. De onderwerpen waren: differentiëren door middel van blended learning, Digitale didactiek: No thanks, too busy! en Bruggen bouwen tussen onderwijs en ICT. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder