Zo gemakkelijk kun je wetenschappelijke artikelen over technology enhanced learning (en andere onderwerpen) raadplegen

Al vele jaren pleiten universiteiten en hogescholen voor ‘open access’, voor vrij toegankelijke wetenschappelijke publicaties. Wetenschappelijke kennis is dikwijls helaas niet vrij toegankelijk. Dat is onder meer jammer voor docenten en onderwijsontwikkelaars die recente wetenschappelijke inzichten rond leren, onderwijs en opleiden goed kunnen gebruiken om bij te blijven op hun

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Een risico bij het gebruik van stemaangestuurde assistenten

Op dit moment bedienen we devices en applicaties voornamelijk nog met onze handen. In de nabije toekomst zal dat in toenemende mate via stemaansturing (‘voice-activation’) plaatsvinden. Er wordt verwacht dat in 2021 meer dan de helft van de Amerikaanse gezinnen een digitale assistent in huis heeft. Gisteren las ik echter

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Platforms voor het faciliteren van online samenwerken en samenwerkend leren

Traditionele leermanagementsystemen zijn niet altijd heel geschikt voor het faciliteren van online samenwerken en voor online samenwerkend leren. Op het gebied van platforms voor online samenwerken en samenwerkend leren is de keuze echter reuze. Daarbij is het belangrijk om goed na te denken welke activiteiten je wilt uitvoeren. This content

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

PIC-RAT raamwerk om technology enhanced learning te beschrijven en te evalueren

Op het gebied van technology enhanced learning zijn er verschillende modellen en raamwerken die je kunt gebruiken om vanuit een didactische bril naar het gebruik van ICT en leren te kijken. Het PIC-RAT-raamwerk is daar een voorbeeld van. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder