Deze vraag krijg ik regelmatig voorgelegd. Daarom wil ik er een blogpost aan wijden. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderOntwikkelingen op het gebied van technology enhanced learning en e-learning
Deze vraag krijg ik regelmatig voorgelegd. Daarom wil ik er een blogpost aan wijden. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderSamenwerkend leren kan, mits zorgvuldig toegepast, een effectieve manier van leren zijn. Bovendien ontwikkel je er zeer relevante bekwaamheden mee. Het is echter ook een complexe aanpak. Online samenwerkend leren is nog extra ingewikkeld. Wat zijn belangrijke inzichten met betrekking tot online samenwerkend leren, als je naar ervaringen van lerenden
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderDe afgelopen week kwam ik een bericht tegen over een school in China die ‘facial recognition technology’ gebruikt om gedrag van lerenden te analyseren en de resultaten te gebruiken om het onderwijs aan te passen. Ik vind daar wel wat van. This content is published under the Attribution 3.0 Unported
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderVandaag heb ik tijdens de student docent dagen van het Erasmus Medisch Centrum) in Rotterdam twee keer een workshop verzorgd over didactiek en technologie-ondersteund leren. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderVandaag heb ik een keynote over trends en ontwikkelingen op het gebied van technologie-ondersteund leren verzorgd tijdens de student docent dagen van het Erasmus Medisch Centrum) in Rotterdam. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderSinds het van kracht zijn van de Algemene Verordening Gegevensbescherming, afgelopen vrijdag, kun je meer intensief geconfronteerd worden met privacy vraagstukken. Een gratis app van van Verdonck, Klooster & Associates biedt hier hulp bij. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderOnline leren heeft voordelen voor lerenden op het gebied van flexibiliteit. Je ziet helaas ook dat lerenden relatief vaak uitvallen bij online leren. Online leren vraagt namelijk meer van je als het gaat om motivatie, zelfdiscipline en betrokken blijven. Als lerende kun je daar ook zelf wat aan doen. This
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderHet valt te verwachten dat artificiële intelligentie de komende decennia nog meer invloed zal krijgen op onze samenleving. Dit biedt kansen, maar herbergt ook verschillende risico’s. Aandacht voor ethiek, beleid en regelgeving kunnen helpen risico’s te beperken. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderHet is lang geleden dat ik een bijdrage heb gelezen over social bookmarking en leren. Jane Bozarth heeft onlangs weer eens een artikel over dit onderwerp geschreven. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderDankzij technologische ontwikkelingen is het eenvoudiger geworden om video’s te maken en online te delen. Daardoor kunnen docenten nu ook via video feedback geven aan lerenden. Dat heeft namelijk voordelen ten opzichte van geschreven feedback. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verder