Silicon Valley wordt steeds kritischer als het gaat om beeldschermen en kinderen

Menigeen in Silicon Valley verdient een goed belegde boterham aan smartphones, tablets, laptops en sociale media. Als het gaat om hun eigen kinderen, neemt het aantal “screen abolitionists” echter drastisch toe. Dat geldt overigens niet voor iedereen. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Zorgt een ‘live’ docent voor hogere cijfers dan een online collega?

Dat suggereerde de NRC in ieder geval de afgelopen week. Het dagblad baseerde zich daarbij op een recent gepubliceerd onderzoek. Via twitter kreeg ik zelfs de vraag of dit het einde van ‘blended learning’ inluidde. In deze blogpost ga ik in op dit onderzoek. Spoiler alert: mijn antwoord is ‘nee’.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Eet je op donderdagavond mee tijdens de komende Online Educa Berlijn? #OEB18

Van 5 december tot en met 7 december aanstaande vindt in Berlijn weer de Online Educa plaats. Ik wil weer met een groepje afspreken om op donderdagavond na afloop van congresdag 1 wat te gaan eten. Belangstelling hiervoor? Lees dan verder. This content is published under the Attribution 3.0 Unported

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Welke ontwikkeling heeft de meeste invloed op online tutoring: de ‘klus economie’ of artificiële intelligentie?

Een intensieve begeleiding van lerenden door een docent of tutor zorgt er voor dat lerenden succesvol leren (minder vaak uitvallen, goede leerresultaten behalen, enzovoorts). Intensieve face-to-face begeleiding is echter ook duur. Een aantal technologische ontwikkelingen kan begeleiding minder kostbaar maken. Deze ontwikkelingen hebben echter ook haken en ogen. This content

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Gratis online cursussen over onderwijsinnovaties (betaald door Microsoft)

Heb je belangstelling voor verdiepend leren, design thinking in het onderwijs of het realiseren van onderwijsinnovaties? Dan is deze set aan online cursussen voor schoolleiders wellicht wat voor je. Betaald door Microsoft, maar niet verzorgd door Microsoft. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Open online cursus probleemgestuurd leren en learning analytics

Vanaf 19 november 2018 verzorgt de Open Universiteit een vrij toegankelijke online cursus over hoe probleem gestuurd leren ondersteund kan worden door learning analytics. Binnen het didactisch concept willen de samenstellers een online cursus ook combineren met een online community. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Professionalisering op het gebied van online en blended learing via een Belgisch competentiecentrum

De ALO-OBL Academy is een online ‘competentiecentrum’ waarbinnen je veel hulpmiddelen vindt om online en blended learning op een effectieve manier te integreren binnen je organisatie en binnen je eigen onderwijs. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder