Verbeter de manier van evalueren van het leren #OEB18

De tweede workshop die ik vandaag tijdens de pre-conference van de Online Educa heb bijgewoond werd verzorgd door Will Thalheimer. Will is onder meer bekend van de ‘learning styles challenge’ (bewijs dat inspelen op leerstijlen effectief is, en win).  De prijs is overigens nog steeds niet uitgekeerd. Hij heeft recent

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Ontwikkelt het leermanagementsysteem zich tot learning experience platform? #OEB18

Ik ben vanavond onderweg naar Berlijn, waar morgenvroeg de pre-conferences van de Online Educa Berlijn van start gaan. Eén van de ontwikkelingen waar ik de komende dagen meer van verwacht te horen is het learning experience platform. HT2Labs spreekt daarbij van een “eLearning Evolution”. This content is published under the

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Begrip van werking algoritmes is noodzakelijk om het ‘black box’ probleem van artificiële intelligentie aan te pakken.

Artificiële intelligentie wordt op stal van terreinen toegepast bij het nemen van belangrijke beslissingen. Deze technologische toepassingen worden bijvoorbeeld gebruikt om terroristen op het spoor te komen, kanker te ontdekken of om financiële malversaties te achterhalen. Op dit moment worden daarmee helaas ernstige fouten gemaakt. Gelukkig zijn er echter ontwikkelingen

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Het atrium als nieuw model voor hoger onderwijs

Het gerenommeerde Georgia Institute of Technology (George Tech) denkt actief na over een nieuw onderwijsmodel. Dit nieuwe model moet leiden tot kostenreductie, meer effectief onderwijs, een grotere toegankelijkheid en meer mogelijkheden om tegemoet te komen aan nieuwe behoeften. Wat zijn onderdelen van dit model? Wordt dit ook in ons land

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Waarom onderwijsinstellingen tegenstand bieden tegen digitale veranderingen?

Menige sector heeft de afgelopen decennia te maken gehad met grote veranderingen als gevolg van technologische ontwikkelingen. En er staat ons nog heel wat te wachten. Dat geldt echter niet voor het onderwijs. Uiteraard wordt er ook binnen deze sector gebruik gemaakt van nieuwe technologieën. Er is echter nog geen

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder