Meestal gaan we in de kerstvakantie een paar dagen weg. Dit keer zijn we naar Leuven geweest. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderOntwikkelingen op het gebied van technology enhanced learning en e-learning
Meestal gaan we in de kerstvakantie een paar dagen weg. Dit keer zijn we naar Leuven geweest. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderOp 25 mei 2018 is de Algemene Verordening Gegevensverwerking van kracht gegaan. Maar pas in 2019 zullen we de gevolgen pas echt merken. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderTijdens de laatste editie van de Online Educa kwam ik een bedrijf tegen dat samenvattingen aanbod van meer dan 18.000 boeken. “Welke geavanceerde toepassing van artificiële intelligentie zit daar achter?”, vroeg ik me af. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderVolgens Alicia Geigel is het volgen van online cursussen volstrekt iets anders dan het volgen van traditioneel onderwijs. Zij stelt dat er echter vijf mythes over online cursussen bestaan. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderIk wens jullie allemaal gelukkige en vrolijke kerstdagen toe. Deze dagen vormen een mooie gelegenheid voor bespiegelingen en bezinning. Het sleetje op onderstaande foto roept een dergelijke bespiegeling op. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderOnderzoek naar het gebruik van ICT in de klas biedt een genuanceerd en niet eenduidig beeld als het gaat om de invloed op leerresultaten. Kijk echter ook naar de groep lerenden met zorgbehoeften. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderMatthew Lynch meent dat vijf theorieën en modellen kunnen helpen de voordelen van technologie te benutten en leeruitkomsten te versterken en verbeteren. Elke docent of opleider, die met ICT voor leren, opleiden en onderwijs aan de slag gaat, deze theorieën en modellen zou moeten kennen. This content is published under
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderIk had er nog nooit van gehoord. Maar in de VS kennen ze binnen het onderwijs sinds 2014 het fenomeen “e-learning dag”. Verdient dat idee ook in ons land navolging? This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderHadewych Delbaere van de University Colleges Leuven-Limburg (UCLL) doet in de meest recente editie van OnderwijsInnovatie verslag van haar studie naar welke voorwaarden nodig zijn om blended learning strategisch en duurzaam uit te bouwen. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderHet Britse Towards Maturity heeft 10.000 deelnemers aan het programma “Towards Maturity Learner Intelligence” bevraagd naar benaderingen, uitdagingen en belemmeringen voor leren om hun werk in de huidige economie te doen. Zij concluderen dat moderne werknemers zich ontwikkelen als autonome en zelfsturende lerenden. Terwijl werkgevers daar vaak twijfels bij hebben.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verder