Welke theorieën en modellen over digitaal leren zou elke docent moeten kennen?

Matthew Lynch meent dat vijf  theorieën en modellen kunnen helpen de voordelen van technologie te benutten en leeruitkomsten te versterken en verbeteren.  Elke docent of opleider, die met ICT voor leren, opleiden en onderwijs aan de slag gaat, deze theorieën en modellen zou moeten kennen. This content is published under

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Welke randvoorwaarden zijn nodig voor de succesvolle invoering van blended learning?

Hadewych Delbaere van de University Colleges Leuven-Limburg (UCLL) doet in de meest recente editie van OnderwijsInnovatie verslag van haar studie naar welke voorwaarden nodig zijn om blended learning strategisch en duurzaam uit te bouwen. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Weten werknemers of zij echt ‘nuttig’ leren?

Het Britse Towards Maturity heeft 10.000 deelnemers aan het programma “Towards Maturity Learner Intelligence” bevraagd naar benaderingen, uitdagingen en belemmeringen voor leren om hun werk in de huidige economie te doen. Zij concluderen dat moderne werknemers zich ontwikkelen als autonome en zelfsturende lerenden. Terwijl werkgevers daar vaak twijfels bij hebben.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder