Professionalisering Digitale geletterdheid ROC-breed aanpakken! #cvimc

Ashwin Brouwer (Friesland College) en Annet Smith van het Nova College werken al jaren met elkaar samen op dit terrein, onder meer door instructiematerialen met elkaar te delen. Tijdens sessieronde 6 van het CvI-congres gingen zij eerst in op de aanleiding, aanpak, de rol van mediacoaches en de effecten van

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Innovatie is een klus klaren #cvimc

In ronde twee van het CvI-conferentie heb ik een keynote van Frans Nauta bijgewoond, die o.a. betrokken is geweest bij het innovatieplatform. Hij verzorgt onder meer innovatietrainingen voor Franklin Covey. Nauta ging onder meer op factoren die innovaties tot een succes kunnen maken. This content is published under the Attribution

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Voorbeeld indrukwekkend traject visieontwikkeling digitalisering en onderwijs

Tussen 2017 en 2019 is bij de Universiteit van Edinburgh het project Near Future Teaching uitgevoerd. Doel van dit project was het ontwikkelen van een op waarden gebaseerde visie voor de toekomst van digitaal onderwijs aan deze universiteit. Hierbij is gebruik gemaakt van toekomstgerichte en op ontwerp-gebaseerde methodologieën waarbij meer

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Strategische agenda digitalisering mag meer lef tonen #cvimc

Deze week vindt in Den Haag de CvI Conferentie 2019 plaats, met als titel “…een zee aan mogelijkheden”. Aangezien een aantal sessies gerelateerd is aan de Strategische agenda digitalisering mbo 2018-2022 (pdf) heb ik dit document maar eens als voorbereiding doorgenomen. Deze blogpost bevat mijn reflectie. This content is published

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Boekbespreking ‘Kleppen open! Actief leren met ICT’ #kleppenopen

Begin 2016 heb ik een recensie geschreven van het boek ‘Kleppen dicht’ van Patricia van Slobbe en Michel van Ast. Onlangs is het boek ‘Kleppen open! Actief leren met ICT’ van deze auteurs verschenen. Een waardig vervolg. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder