Wat betekent AI voor de rol en de arbeid van werknemers binnen arbeidsorganisaties (en voor leren en ontwikkelen)?

Als het gaat om het breed toepassen van kunstmatige intelligentie (AI) binnen tal van bedrijfstakken, dan hebben we best nog wel een flinke weg te gaan. Om langere termijn is de impact van AI op onze samenleving waarschijnlijk echter groot. Hoe kun je daar als arbeidsorganisatie op inspelen? This content

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

OU MOOC over Marine Litter voor wereldwijd publiek toegankelijk

Toen ik nog in dienst was bij de Open Universiteit, ben ik tijdens de initiatiefase betrokken geweest bij een massive open online course over vervuiling van oceanen (‘Marine Litter’). Deze MOOC is vervolgens in opdracht van UN Environment in het Engels en Spaans ontwikkeld. Met ingang van 29 april 2019

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Onderwijsvernieuwing met technologie. Een internationale blik (bespreking)

Kennisnet heeft verleden week een publicatie uitgegeven waarin men beschrijft welke onderwijskundige keuzes scholen maken als het gaat om het vernieuwen van het onderwijs met technologie. “Food for Thought” voor Nederlandse onderwijsinstellingen. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Deep democracy – Om woest aantrekkelijk te zijn #NLE2019

De afsluiting van de Next Learning 2019 werd verzorgd door Jitske Kramer die als Corporate Antropoloog werd aangekondigd. Zij activeert organisaties om woest aantrekkelijk te zijn voor alle medewerkers. Dat deed ze op een zeer bevlogen manier. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder