AI kan video’s maken op basis van audio

Het ontwikkelen van video ten behoeve van online leren is een arbeidsintensieve aangelegenheid. Onderzoekers van Udacity investeren daarom in een machine learning framework waarmee je automatisch video’s kunt produceren, op basis van geluidsfragmenten. Bij deze toepassing moet je op dit moment nog vooral kijken naar de potentie voor de toekomst.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Heb oog voor de kwetsbaarheid van docenten bij online leren

Binnen het hoger onderwijs neemt online leren een steeds belangrijkere plaats in. In de beginjaren werd nog wel eens gesuggereerd dat lerenden zelfstandig konden studeren, en de rol van docenten beperkt zou blijven tot die van ontwikkelaar. Inmiddels is breed geaccepteerd dat docenten bij tal van aspecten van online leren

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Is het verrijkte virtuele model voor blended learning de toekomst voor het onderwijs?

Het verrijkte virtuele model is een model voor blended learning waarbij veel online wordt geleerd. Is dit model het meest geschikt voor het (voortgezet) onderwijs van de toekomst? Jenny White is optimistisch. Ik kijk er met meer nuance naar. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Gaat platformisering van leren, opleiden en onderwijs een succes worden?

Digitalisering heeft bijgedragen aan de ontwikkeling van ‘platformisering’. In deze blogpost beschrijf ik wat deze ontwikkeling is, en wat je moet doen om van een platform een succes te maken. Platforms falen namelijk nogal eens. Ik ga ook in op de mogelijke gevolgen van platformisering voor leren, opleiden en onderwijs.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder