Onderwijsinstellingen zouden meer werk moeten maken van de adoptie van data analytics

Dat vinden drie Amerikaanse organisaties voor hoger onderwijs. Hoewel instellingen voor (hoger) onderwijs in toenemende mate gebruik maken van het analyseren van data van lerenden, onder meer ten behoeve van de begeleiding van lerenden, mag er wel een tandje bij (vindt men). This content is published under the Attribution 3.0

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Heeft het gebruik van een papieren agenda voor lerenden de voorkeur boven een digitale agenda?

Deze vraag kwam bij me op naar aanleiding van een artikeltje over de papieren schoolagenda dat ik vanochtend vroeg online tegen kwam. Volgens mij is het antwoord op deze vraag niet gemakkelijk te geven. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Is online leren de ‘elektrische auto’ van het hoger onderwijs?

Autofabrikanten gaan zich vanwege klimaatverandering in toenemende mate toeleggen op de productie van elektrische auto’s. Op een gegeven moment zullen vervuilende verbrandingsmotoren de minderheid vormen, en schone brandstofbronnen de meerderheid. Wanneer het omslagpunt plaats zal vinden, is niet duidelijk. Wel dat het omslagpunt de komende decennia bereikt zal worden. Joshua

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De betekenis van Learning Experience Platforms voor het onderwijs

Het leermanagementsysteem is voortgekomen uit het hoger onderwijs. Vervolgens hebben ook bedrijven LMS-en omarmd. Het Learning Experience Platform (LXP) heeft wortels in het bedrijfsleven. Zal het (hoger) onderwijs het LXP ook gaan omarmen? This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Kan AI communicatie bij online leren versterken door beter gebruik te maken van gevoelens en emoties?

Internettechnologie heeft een enorme impuls gegeven aan de interactie tussen mensen. Toch ervaren veel mensen face-to-face interactie vaak als meer waardevol en authentiek dan online interactie. Dat heeft onder meer te maken met het feit dat we bij online interactie gemakkelijk bepaalde signalen -‘cues’- over het hoofd zien. Technologie staat

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder