Artikel ‘Naar een effectief, efficiënt en aantrekkelijk gebruik van leertechnologie’

Afgelopen zaterdag viel bij abonnees het meest recente nummer van De Nieuwe Meso in de bus. Het focusgedeelte gaat over onderwijs en ICT. Op verzoek van de redactie heb ik voor deze editie een artikel geschreven met als titel ‘Naar een effectief, efficiënt en aantrekkelijk gebruik van leertechnologie’. This content

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Evenement “Innovatief leren over Onderwijsinnovatie”

In deze tijden is innovatie in het onderwijs nóg belangrijker dan ooit. Op 25 en 26 juni organiseren we vanuit de Open Universiteit daarom een online evenement voor stafmedewerkers, adviseurs, middenmanagement en docenten die zich met innovaties in het onderwijs bezighouden. This content is published under the Attribution 3.0 Unported

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Het ‘om-en-om’-model als nieuw model voor blended learning

Dankzij coronacrisis is binnen het onderwijs een nieuw model voor blended learning in opkomst: het ‘om-en-om’-model. De ene helft van de klas komt naar school, en de andere helft volgt tegelijkertijd (live) online les. In deze blogpost betoog ik waarom ik dit bepaald geen ideaal model vind, wat alternatieven zijn

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Hoe ervaren studenten studeren tijdens de coronacrisis?

Verschillende instellingen en organisaties onderzoeken hoe studenten uit het hoger onderwijs het studeren tijdens de coronacrisis ervaren. Wat zijn belangrijke conclusies uit de enquêtes? Waar lopen studenten tegenaan? Wat adviseren studenten hun docenten en onderwijsorganisaties om hen te ondersteunen? Kevin Kelly vat voor PhilonEdTech de belangrijkste uitkomsten samen. Ik voer

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder