Uitslag eindexamen Agora vraagt ook nu om een meer uitgebreide toelichting

Gisteren schreef Jan Fasen, als bestuurder verantwoordelijk voor het Agora-onderwijsconcept, over de uitslagen van de eindexamens van de Agora-leerlingen. Deze resultaten zijn zeer positief. In 2019 lichtte Jan de resultaten uitgebreid toe. Dat is nu niet gebeurd. Terwijl daar volgens mij wel reden toe is. Update 8 juni 2020: Jan

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Artikelen over online leren tijdens de coronacrisis

Ik heb al eerder aangegeven: er verschijnen meer interessante bijdragen over online leren tijdens de coronacrisis dan ik uitgebreid kan bespreken. Deze blogpost is daarom weer een samenvatting van een aantal blogposts en artikelen die ik recent ben tegengekomen. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Digitale pedagogiek naast digitale didactiek

‘Digitale didactiek’ betreft de kennis en kunde met betrekking tot het gebruik van ICT bij het faciliteren van het leren (de definitie is van Robert-Jan Simons). Digitale didactiek richt zich vooral op de kwalificerende functie van het onderwijs. Onderwijs heeft echter meer functies. Daarbij speelt pedagogiek een belangrijke rol. Dikwijls

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Artikel ‘Naar een effectief, efficiënt en aantrekkelijk gebruik van leertechnologie’

Afgelopen zaterdag viel bij abonnees het meest recente nummer van De Nieuwe Meso in de bus. Het focusgedeelte gaat over onderwijs en ICT. Op verzoek van de redactie heb ik voor deze editie een artikel geschreven met als titel ‘Naar een effectief, efficiënt en aantrekkelijk gebruik van leertechnologie’. This content

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Evenement “Innovatief leren over Onderwijsinnovatie”

In deze tijden is innovatie in het onderwijs nóg belangrijker dan ooit. Op 25 en 26 juni organiseren we vanuit de Open Universiteit daarom een online evenement voor stafmedewerkers, adviseurs, middenmanagement en docenten die zich met innovaties in het onderwijs bezighouden. This content is published under the Attribution 3.0 Unported

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder