Voorbeeld ondersteuning lerenden bij onderwijs tijdens coronacrisis

Het onderwijs dat we in dit school/studiejaar verzorgen en volgen, is anders dan anders. Stanford University laat middels ‘Re-Approaching Stanford‘ zien hoe je lerenden online kunt ondersteunen bij dit ‘andere onderwijs’. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Voorwaarden, doceer- en leerstrategieën voor goed onderwijs

Instructional Strategies for Today is een mooie samenvatting van een essay met de gelijknamige titel. Wat zijn voorwaarden, effectieve doceerstrategieën en leerzame leerstrategieën voor goed onderwijs (of je er nu wel of geen leertechnologie bij gebruikt)? This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Meer modellen voor ‘blended’ onderwijs

Net als bij het traditionele onderwijs, kun je ook diverse keuzes maken als je leertechnologie gaat inzetten binnen onderwijs en opleidingen. Die keuzes maak je op basis van ontwerpcriteria. In 6 Models for Blended Synchronous and Asynchronous Online Course Delivery beschrijft Heather Farmer een aantal ontwerpcriteria en zes modellen. This

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Wat je moet weten over het HyFlex-cursusmodel

Het hybride flexibele, oftewel HyFlex, cursusmodel is een onderwijsaanpak die face-to-face (F2F) en online leren op een speciale manier combineert. Klassikale sessies en verschillende leeractiviteiten worden face-to-face, synchroon online en asynchroon online aangeboden. Dit model is al in 2010 geïntroduceerd, maar lijkt dankzij de coronacrisis een nieuwe impuls te hebben

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Hoe kunnen we beter synchroon online communiceren?

Nu we ‘door omstandigheden’ veel meer ervaring hebben opgedaan met synchroon online communiceren -bijvoorbeeld tijdens virtual classroom sessies- hebben we ook beperkingen ervaren ten aanzien van live online communiceren. Aangezien thuiswerken en synchroon online leren ook grote voordelen hebben en voorlopig op grote schaal toegepast zullen blijven worden, is het

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Mijn reflectie op Building blocks for online learning

Tijdens mijn vakantie vroeg Dominique Sluijsmans (@dmasluijsmans) of ik wilde reflecteren op de bijdrage Building blocks for online learning. In deze blogpost laat docente Tricia Ebarvia zien hoe je een face-to-face lesrooster kunt herstructureren in een volledig online programma. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Artikelen over technologie ondersteund onderwijs na de zomervakantie

Tijdens mijn vakantie ben ik weer diverse artikelen tegen gekomen met tips en reflecties met betrekking tot het onderwijs van na de zomervakantie, waarbij leertechnologie als gevolg van ‘corona’ een noodzakelijke rol zal spelen. Een aantal van die bijdragen wil ik kort samenvatten. This content is published under the Attribution

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder