Impressie dag 2 Dé CvI Conferentie 2024 (Durf, Doe, Deel)

Deze week vond in Noordwijkerhout editie 2024 van dé CvI Conferentie plaats. Ongeveer 1300 medewerkers van mbo-instellingen en onderwijspartners kwamen bij elkaar om kennis en ervaringen uit te wisselen rond tal van thema’s. In deze blogpost vind je mijn impressie van dag 2. This content is published under the Attribution

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Werkbare strategieën voor het integreren van AI in de klas

Volgens dr. Mustafa Akben kun je als onderwijsinstelling AI het beste integreren in het onderwijs. Hij verwacht dat AI onderwijs op korte termijn kan verbeteren, en op langere termijn kan transformeren. Akben heeft ook onderzoek gedaan naar de impact van generatieve AI op creativiteit. This content is published under the

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Over het belang van context voor leren en de rol van AI daarbij

In Context matters? Yes and AI has made its move… benadrukt Donald Clark het belang van context voor leren en ontwikkelen. Nieuwe ontwikkelingen op het gebied van AI geven volgens hem een nieuwe impuls aan ‘contextueel computergebruik’. Ik plaats enkele kanttekeningen bij Donald’s hooggespannen verwachtingen. This content is published under

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Zijn microlearning en nanolearning het antwoord op een ‘verminderde aandachtsspanne’? (en waarom niet)

Deze vraag probeert Christopher Pappas te beantwoorden. Wat mij betreft zijn microlearning en nanolearning -voor zover het onderscheid zinvol is- nuttige e-learning toepassingen, maar niet om de reden die Pappas schetst. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Kunnen podcasts tegenwicht bieden aan de schermtijd van jongeren?

Steeds meer jongeren schijnen naar podcasts te luisteren. Michael Horn en Daniel Curtis zien in deze ontwikkeling potentie voor leren, maar ook een mogelijke reactie op het vaak zeer intensieve gebruik van smartphones en sociale media (wat ten koste kan gaan van de mentale gezondheid van jongeren). Hun bijdrage bevat

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder