Nieuwe editie Innovating Pedagogy over didactische innovaties met potentie #IP2021report

Op 6 januari 2021 heeft  de Britse Open Universiteit voor de negende keer het rapport “Innovating Pedagogy” gepubliceerd. In dit rapport komen tien nieuwe vormen van doceren en leren aan de orde die al in de praktijk worden gebruikt, maar volgens de samenstellers nog geen wijdverbreide invloed hebben gehad op

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Persoonlijke feedback met behulp van learning analytics

Er is waarschijnlijk sprake van een positieve invloed op het leerproces als docenten feedback geven op basis van sterk gevisualiseerde analyses van data van leergedrag. Dergelijke feedback kan bijdragen aan het vermijden van ‘sociale onzekerheid’ die kan ontstaan als lerenden vergeleken worden met andere lerenden. De feedback is namelijk gebaseerd

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Hoe kun je lerenden ondersteunen bij online leren op afstand?

De Britse Education Endowment Foundation (EEF) heeft in april van dit jaar desktoponderzoek uitgevoerd naar benaderingen die scholen kunnen gebruiken, om lerenden te ondersteunen bij online leren op afstand indien scholen vanwege Covid-19 gedwongen worden de deuren te sluiten. Wat zijn de belangrijkste conclusies? This content is published under the

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Welke ’trends’ staan ons dit jaar te wachten op het gebied van technology enhanced learning?

Rond de jaarwisseling verschijnen er meerdere artikelen over ’trends’ die ons in het nieuwe jaar te wachten staan op het gebied van e-learning, blended learning, digitaal leren of welke naam je maar wilt gebruiken voor het gebruik van leertechnologie voor leren, opleiden en onderwijs. Dit jaar heb ik deze aanvankelijk

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Over de verschillen tussen face-to-face interacties en live online interacties

De afgelopen tijd heb ik een aantal bijdragen verzameld die illustreren waarin face-to-face gesprekken verschillen van live online gesprekken. De bevindingen zijn mijns inziens relevant voor synchroon online leren. Wat zijn belangrijke conclusies? This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder