Hoe het landschap van leertechnologie zich ontwikkelt

RedThread Research voert regelmatig analyses uit naar ontwikkelingen op het gebied van leertechnologieën. In The Learning Tech Landscape: More – Just More (complimentary) beschrijven zij hoe dit landschap zich in twee jaar tijd heeft ontwikkeld. Wat valt op? This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Wat zeggen studies over onderwijsinnovaties en de invoering van blended learning over i-coaches?

Vandaag heb ik weer een bijdrage geleverd aan de masterclass ‘Bruggen bouwen’ van Kennisnet en saMBO-ICT. Deze keer vond deze masterclass online plaats. Binnen deze masterclass wordt het belang van i-coaches benadrukt. Ik heb daarbij een relatie gelegd met studies over onderwijsinnovaties en de invoering van blended learning. This content

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Zeven geleerde lessen rond onderwijs tijdens de COVID-19-pandemie

Sally Reynolds van Media & Learning vroeg of ik een korte bijdrage wilde schrijven over geleerde lessen rond onderwijs tijdens de coronacrisis. In een vandaag gepubliceerde bijdrage onderscheid ik er zeven. Hieronder vind je deze Engelstalige bijdrage ook integraal. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Pedagogisch-didactische richtlijnen voor technology enhanced learning

Bij het ontwerpen van blended learning en online leren is het belangrijk om uit te gaan van didactische richtlijnen. Een didactische richtlijn zegt iets over hoe docenten doceren en over hoe een docent ervoor zorgt dat lerenden effectief leren. Vervolgens kijk je hoe je die didactische richtlijnen kunt vormgeven met

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Doe meer met studiedata

Studiedata is een verzamelnaam voor een breed scala aan gestructureerde gegevens die binnen onderwijsinstellingen en opleidingsinstituten benut kunnen worden voor het verbeteren van onderwijs en opleiden. Gisteren is de rijk geïllustreerde website ‘Doe meer met studiedata‘ gelanceerd. Een ‘must’ voor iedereen die betrokken is bij en belangstelling heeft voor studiedata.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Je camera uit tijdens synchrone online sessies is beter voor het milieu

Binnen het onderwijs wordt gediscussieerd over de vraag of je lerenden moet verplichten tijdens live online sessies de camera aan te zetten. Vanochtend las ik een artikel met argumenten waar ik tot dusver niet aan had gedacht: de camera uitzetten verkleint de ecologische voetafdruk en is daarmee beter voor het

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder