Je kon er op wachten. Vandaar dat ie al weer geruime tijd in mijn agenda staat: aan de vooravond van de Onderwijsdagen vindt het edublogdiner plaats. Nu al weer voor de zesde keer.
Dit etentje is een leuke ontmoetingsplaats voor iedereen die belangstelling heeft voor weblogs en leren. Niet alleen voor edubloggers, hoewel die er in grote getalen zullen zijn.
Ik heb tijdens eerdere edublog diners voor het eerst persoonlijk kennis gemaakt met verschillende mensen, en ook nieuwe dingen gehoord of gezien (zoals de Flip, verleden jaar). Inschrijven kan via een wiki.
A propos de Onderwijsdagen:
Open Sessies
Tot en met 13 september kunnen geinteresseerden een voorstel indienen om een sessie te vullen tijdens de Onderwijsdagen. Van de ingediende sessies worden uiteindelijk 16 sessies middels een stemming geselecteerd voor een plek in het programma. De geselecteerde hoofdsprekers krijgen gratis toegang tot de Onderwijsdagen.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Waarom mogen eigenlijk alleen onderwijsinstellingen een voorstel indienen voor de Onderwijsdagen? Er zijn genoeg andere organisaties/stichtingen die ook goede dingen doen voor en in het onderwijs en ook graag een podium zouden willen hebben. Als dat ook mag, dan heb ik nog wel iets interessants.
Trouwens: hoe worden die andere 84 sessies eigenlijk ingevuld?
@Wytze: onderwijsinstellingen moeten eerste indiener zijn omdat het voor en door het onderwijs is, en om commercie buiten de workshopruimtes te houden. De andere sessies worden door de programmacie ingevuld (mensen benaderen). Maar volgens mij heb ik dit al eerder geschreven (in andere bewoordingen).
@Wilfred
Klopt, want ik heb een tijdje geleden precies dezelfde vraag gesteld.
Ik denk dat ik met hetzelfde gevoel zit als Wytze.
Voorbeeld:
Volgens mij zou (ik noem maar iemand) Karin Winters een prima workshop kunnen leiden die waardevol kan zijn voor het onderwijs.
Ik zou zelf ookw el wat te bieden hebben wellicht, maar niet vanuit mijn Drenthe College achtergrond maar als “trendmatcher”.
We bloggen over informeel leren, maar wanneer we zelf willen leren op een conferentie, dan moet dat toch vooral via de formele weg.
Er is nog een wereld te winnen tussen de (tegen)polen onderwijs en commercie! Er zijn volgens mij ook individuen die een boodschap hebben waar niet direct aan verdiend wordt.
Made my point and rest my case…
(maar hoop natuurlijk dat je hier op reageert!)