Open educational resources zouden er wel eens toe kunnen bijdragen dat studenten meer controle krijgen over hun eigen leerproces. Die conclusie trekt Mary Grush op basis van een beknopt vraaggesprek met Trent Batson, executive director van de Association for Authentic, Experiential, and Evidence-based Learning (AAEEBL), Gerry Hanley, Executive Director van MERLOT.
Dankzij de beschikbaarheid van open educational resources gaan lerenden zelf veel meer op zoek naar leermaterialen. Daarbij is het wel van belang dat zij worden ondersteund bij hun zoekproces.
College grads will, on average, change jobs every few years and therefore need to be self-directed learners. They must be prepared to operate in a non-scaffolded learning environment — real life. Students in college are no longer a captive market in terms of access to information and knowledge, since it is so bountiful. And, for their success in life, they can't afford to be a captive.
Het gebruik van open educational resources bereidt lerenden dus ook voor op het functioneren binnen de kennissamenleving. Volgens mij hangt dit vooral af van de wijze hoe een opleiding deze vrij beschikbare leermaterialen inzet. Open educational resources op zich leiden volgens mij niet tot meer student-gecentreerd onderwijs. Terry Anderson schrijft niet voor niets dat we spreken van Open Educational Resources, en niet van Open Learning Resources.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Geef een reactie