Er is volgens mij sprake van een grote kloof als het gaat om wat wij roepen over de mogelijkheden van web 2.0 voor leren, en de praktijk van het onderwijs. Die is nog heel erg 1.0, als je het mij vraagt.
Aldus de eerste zinnen van mijn reactie op een mail van Jeroen Bottema van Hogeschool InHolland. Jeroen is namelijk op zoek naar succesvolle leerpraktijken in het onderwijs waarbij web 2.0 technologie wordt gebruikt voor co-creatie.
Ik ben bang dat er in Nederland/Vlaanderen nog heel weinig voorbeelden zijn van het gebruik van social media binnen onderwijs waarbij sprake is van een actieve rol van de lerende, en van een verbinding van informele en formele leeromgevingen. Web 2.0 biedt veel mogelijkheden voor het onderwijs. Op dit moment blijven die echter onbenut.
Wie toont mijn ongelijk aan door Jeroen te voorzien van praktijkvoorbeelden?
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Waar zijn nou die goede Web 2.0 voorbeelden in het Onderwijs?
Ik moet bekennen dat ik me, anders dan gisteren, vandaag wel een beetje schaam bij het typen van dit bericht. Want het zou natuurlijk een heel gemakkelijke vraag moeten zijn geweest van Jeroen Bottema van de Hogeschool InHolland: Ik ben op zoek naar …