De Washington Post besteedt in het artikel "Online Tutoring Part of Growing Trend" aandacht aan de toenemende belangstelling voor online begeleiding. Ze geven ondermeer het voorbeeld van Smarthinking, een bedrijf dat gespecialiseerd is in het geven van feedback en advies via Internet. Volgens de Washington Post wordt de wereld van "Web Education" volwassen.
Burck Smith, chief executive and co-founder of Smarthinking, credits the rise in demand for online educational services to several factors, including an increase in the number of non-traditional students who don’t have a lot of time to look for on-campus resources, a more competitive educational landscape in which colleges and schools are trying harder to attract students with additional services and students’ greater familiarity with the Internet.
Veel traditionele onderwijsinstellingen schakelen bedrijven als Smarthinking in voor online begeleiding. Zij hebben schijnbaar onvoldoende geschikt personeel in dienst om studenten online te begeleiden.
Ik vraag me af of deze formule ook in Nederland zou werken. Nederlandse instellingen voor hoger onderwijs hebben geen gebrek aan personeel. Ze hebben vaak wel gebrek aan geld om personeel in te zetten om studenten intensief te begeleiden. Het zou een ware revolutie betekenen als onderwijsinstellingen personeel zouden laten afvloeien om vevolgens tegen lagere kosten bedrijven als Smarthinking in te huren. Los van de vraag of het sociaal wenselijk is, zou het de "e-learning luddites" een extra reden geven om zich te verzetten tegen de inzet van ICT binnen het onderwijs.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Geef een reactie