Onderzoek sociale netwerken

Never Ending Friending: A journey into social networking is het resultaat van een kwantitatief Amerikaans onderzoek naar sociale netwerken. Er wordt vooral gekeken naar motivaties, attitudes en gedrag van gebruikers en niet-gebruikers van social network services. Zo besteedt het rapport aandacht aan de tijd en energie die gebruikers besteden aan sociale netwerken, en kijken de onderzoekers naar de primaire functie van deze applicaties.


In summary, we learned that social networking is
a quantum change in how we interact – with each
other, with bands and brands, and with the entire
media landscape. We also learned there are indeed a
set of best practices that will govern behavior in this
new world.

De onderzoekers concluderen dat social network services vooral als functie hebben om bestaande relaties te verrijken. Ook beschrijven zij social networking als een "fundamental shift" in de manier waarop mensen met elkaar en met media interacteren.

De invalshoek van Never Ending Friending is marketing, en niet ‘leren’. Maar als social networking services zo’n impact hebben op de interactie tussen mensen, dan heeft dat ook gevolgen voor onderwijs en opleiden. Verder bevat het rapport interessante feiten.

Neverendingfriending

Via Anol

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Een reactie

  1. Ik heb iets met maps en schema’s. Dit is een hele mooie: alles zit erin en in één oogopslag overzie het hele landschap. Een knappe presentatie! Leuk, dat je ze hier getoond hebt, Wilfred. Anders zou ik ze wellicht gemist hebben omdat ik niet van plan was te klikken – tijdsgebrek. (Twitter: school maandag en nog een deadline zondagavond.)
    Zeer interessant voor iemand als ik die dag na dag of soms uur na uur (en ook wel eens week na week) bij-leert over web2.0 of leren of marketing of didactiek of politiek … Zo’n visualisering ‘prikkelt’ en ‘pakt’ toch gemakkelijk én blijft me langer ‘bij’.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *