Mijn voormalig werkgever Welten-instituut is partner van het ECO-project (Elearning, Communication, Open-Data). In dit Europese project wordt een geïntegreerd MOOC platform ontwikkeld. Deze week zijn binnen dit platform 16 MOOCs gestart, die onder meer gaan over de flipped classroom en het gebruik van video voor leren.
Onder het motto “Learn. Teach. anywhere, everywhere” wil het ECO-project een geïntegreerd MOOC platform ontwikkelen dat tegemoetkomt aan de Europese ideeën rondom Massive Open Online Courses (vergroten van toegankelijkheid, verbeteren van de kwaliteit en kosteneffectiviteit van doceren en leren).
Het ECO project richt zich met name op docenten met als doelstelling het gebruik van open educational resources en MOOCs beter te integreren in het onderwijs. De MOOCs die deze week van start zijn gegaan, worden uitgevoerd in een van de talen Engels, Duits, Portugees, Italiaans, Spaans en Frans.
Bovendien is er een zogenaamde ‘sociale MOOC’ Step by Step in 6 talen die ingaat op theorie en praktijk van MOOCs.
Inschrijving voor de meeste MOOCs is nog mogelijk via https://ecolearning.eu/:
- Alfabetización Digital para Personas en Riesgo de Exclusión: Estrategias para la Intervención Socioeducativa
- Comunicación y aprendizaje móvil
- Recursos Educativos Abiertos. Aplicaciones pedagógicas y comunicativas
- Innovación Educativa y Desarrollo Profesional. Posibilidades y límites de las TIC
- Videos for teaching, learning and communication
- E-Learning-Projektmanagement an Schulen
- Flipped Classroom
- Competencias creativas para el profesorado (Creativity MOOC Camp)
- Estrategia en la gestión de comunidades Online. El Community Manager
- Competências digitais para professores
- Introdução aos Sistemas de Informação Geográfica
- Necessidades Educativas Especiais. Como ensinar, como aprender
- DIY Education aux médias et à l’information
- MPSW : « Ma pédagogie à la sauce web 2.0 »
- M’appare il mondo: dalle carte alla Terra digitale partecipata
- Sexualidad Amigable y Responsable
Het Welten-instituut levert als partner van dit project onder andere het pedagogische kader. De onderzoekers beschrijven, gebaseerd op de ervaring met leernetwerken, hoe sociale media het leren kunnen ondersteunen. Verder implementeert men learning analytics en brengt men ARLearn in als gaming platform om MOOCs te verrijken met authentieke taken.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Geef een reactie