Is het mogelijk om zinvolle mini-modules van 30 tot 120 seconden te ontwikkelen?
De ontwikkelaars van ‘nano learning‘ denken van wel.
Toen een aantal jaren geleden het fenomeen ‘leerobject’ werd gelanceerd, gingen de bedenkers uit van eenheden leerstof van maximaal 20 minuten. Bij ‘nano learning‘ wordt deze ‘studiebelasting’ dus nog verder gereduceerd.
This new nanotechnology accelerates learning & development by engaging the user at a deep emotional level through short animation sequences. The process involves images, keywords and reflective questions combined within a variety of animation sequences. In a coaching context the user reflects on the animation process and relates this to a personal or business challenge. During the process the user is able to break free of their model of the world, create a fresh perspective and achieve their outcome quickly.
Aldus Keith Bound van de firma Image Dynamics die nano learning ontwikkeld en verkoopt.
Op hun website kun je nano learning ook zelf ervaren.
Tja, wat moet ik er van denken. De mini module zet mij niet echt aan tot denken, reflecteren en leren (wel over het fenomeen ‘nano learning‘). De animatie doet me eerder denken aan die zweefkezerige powerpointpresentaties die ik wel een via de mail ontvang. Maar ik heb afgeleerd om ‘dat werkt nooit’ te roepen bij nieuwe ontwikkelingen. Want dit voorbeeld is hopelijk niet exemplarisch. Desalniettemin: eerst meer zien, dan geloven dat dit een nieuwe trend wordt.
Via Jane Hart
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Geef een reactie