Second Life voor de bedrijfsvoering

Second Life is wat mij betreft een duidelijke illustratie van Gartner's Hype Cycle for Emerging Technologies. Na de hoog gespannen verwachtingen van een paar jaar geleden, heeft deze virtuele wereld de afgelopen tijd in de Trough of Disillusionment gezeten. Heeft men nu 'de weg naar boven' weer gevonden? Die indruk krijg je als je het artikel Second Life begint aan tweede jeugd leest.

Deze bijdrage beschrijft hoe bedrijven Second Life niet langer inzetten voor marketingdoeleinden, maar voor andere onderdelen van de bedrijfsvoering zoals trainingen en de organisatie van bijeenkomsten. Er schijnt zelfs al een evenementenorganisator in SL gesignaleerd te zijn. IBM heeft volgens eigen zeggen 320 duizend dollar op organisatiekosten bespaard door een driedaags event niet 'in het echt', maar binnen SL plaats te laten vinden.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *