Moeizame innovatie

Ik kwam zo juist ook een rapport tegen van de Universiteit van Pennsylvania met als titel "Thwarted Innovation’s". Centrale vraag in het rapport is:
"Why did the boom in e-learning go bust?

Ik heb het rapport zelf nog niet gelezen. Alleen de samenvatting. Maar het belooft een buitengewoon kritisch rapport te zien, waarin de belangrijkste conclusie is dat e-learning pas echt breed wordt ingevoerd als faculteiten hun manier van onderwijs veranderen, en niet eerder.

De auteurs stellen ook:
"In retrospect, the rush to e-learning produced more capacity than any rational analysis would have said was needed. In a fundamental way, the boom-bust cycle in e-learning stemmed from an attempt to compress the process of innovation itself. The entrepreneurs’ enthusiasm produced too many new ventures pushing too many untested products—products that, in their initial form, turned out not to deliver as much value as promised. . . .The hard fact is that e-learning took off before people really knew how to use it.”

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *