Opleiders moeten meer gebruik maken van mobile learning (m-learning) om blijvend te kunnen concurreren. Dat stelt Kristine Peters in het rapport "Learning on the move: Mobile technologies in business and education".
Mobiele technologie neemt een steeds belangrijkere plaats in binnen het dagelijks leven, onder meer op de werkvloer. Veel opleiders zijn echter terughoudend om mobiele technologie ten behoeve van het leren in te zetten. Terwijl juist mobiele technologie het mogelijk maakt om te leren op het moment dat je het nodig hebt.
In dit onderzoeksrapport gaat Peters onder meer in op redenen om mobiele technologie te gebruiken. Zij beschrijft ook hoe deze technologie binnen bedrijven wordt gebruikt èn hoe het kan worden ingezet ten behoeve van de professionele ontwikkeling van medewerkers.
Peters stelt dat mobiele technologie vooral ook wordt gebruikt ter ondersteuning van andere vormen van leren dan cursussen en trainingen.
“Millions of people already use web-enabled mobile phones and laptops to increase their knowledge, but using m-learning to deliver formal education and training programs is still in the early stages.
The report looks at the increased ability of Internet users to skilfully search and evaluate the worth of information. It claims the tolerance of learners, as consumers, towards the traditional delivery of training is fast disappearing."
Peters voorspelt dat m-learning sterk in omvang zal toenemen:
“Learners no longer have the luxury of memorising content or setting aside long periods of time to complete courses. Learning needs to be applicable to the situation at hand, because no-one really knows how fast things are going to change and what knowledge is going to be relevant in the future".
Bron: Australian Flexible Learning Framework
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Geef een reactie