Frank Meeuwsen besteedt op Lifehacking aandacht aan de Nationale Mail Index. Dat is een tool waarmee je uit kunt rekenen hoe efficiënt je omgaat met e-mail, na een vakantie. Uit onderzoek schijnt te blijken dat Nederlandse bedrijven minimaal tien miljard euro kunnen besparen op de verwerking van mail.
Los van de waarde van commercieel onderzoek (en de vraag of je dergelijke opportunity costs op deze manier in harde munt kunt vertalen), weet iedereen uit eigen ervaring dat professionals veel tijd verspillen aan e-mail. Elke organisatie zou daar aandacht aan moeten besteden. Zo'n tool kan dit bespreekbaar maken. Wat me dan opvalt, is dat de Nationale Mail Index geen rekening houdt met 'spam' (aanbiedingen voor casino's, horloges, diploma's, en dergelijke). Verder kun je volgens mij ook uitgaan van een werkweek.
Mijn persoonlijke mailindex is overigens 93. Schijnt hoog te zijn, als ik de feedback mag geloven (en toch wil men mij een mini-cursus verkopen).
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Geef een reactie