Elliot Masie is een bekend denker en adviseur op het gebied van e-learning, en oprichter van het Masie Center. Ik volg hem al een jaar of tien. Regelmatig schrijft hij aardige bijdragen. Masie geeft elektronische nieuwsbrief uit en hij heeft ook zijn eigen weblog.
In zijn laatste elektronische nieuwsbrief beschrijft hij ook enkele manieren waarop weblogs en wiki’s leren beïnvloeden:
"* Instructor Blogs to offer a more dynamic and personal perspective on the teacher’s expertise and view of the context.
* Wiki Handouts that are launched by the instructor or instructional designer and then evolved by the various learners in the classroom or on-line programs.
* RSS Feeds from Blogs and Wikis that are linked to Compliance subjects.
As the content changes, the learner receives a RSS feed linking them back to the Blog to receive an update and even take a Compliance Re-Check.
* Context Rich Wikis which are used as ways of making the role of Subject Matter Experts easier and more time efficient."
Nou, daar had ik wel meer van verwacht. Goed, zelfs Elliot Masie hoeft niet volledig te zijn. Maar dat hij alleen maar instructivistische voorbeelden geeft, valt mij tegen.
Nota bene: deze editie van zijn nieuwsbrief staat nog niet online, maar is spoedig via dit archief te vinden.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Geef een reactie