Mijn oud-collega Renée Filius besteedt op Frankwatching aandacht aan leren over virtuele werelden. Zij beschrijft onder meer dat je met behulp van virtuele werelden kunt werken aan sociale vaardigheden, creativiteit, zelfexpressie en zelfwerkzaamheid. Renée gaan ook in op succesfactoren en valkuilen van omgevingen zoals SecondLife.
Een aantal succesfactoren worden overigens geïllustreerd door Martijn van den Berg, (de zoon van edublogger Margreet). Martijn laat zien dat SecondLife sec voor jongeren helemaal niet spannend en uitdagend is. SecondLife is een lege huls. Zonder onder andere gericht naar een leerzaam eiland te gaan met realistische en uitdagende leeractiviteiten, zonder educatieve aanwijzingen en ondersteuning èn zonder goede feedback is SecondLife voor veel jongeren weinig leerzaam en boeiend.
Dit artikel maakt deel uit van een reeks van vier. Vanuit ‘exposure‘-oogpunt overigens erg slim om Frankwatching als platform te gebruiken voor deze artikelen.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Geef een reactie