Leren binnen organisaties verandert

De manier waarop leren binnen organisaties wordt georganiseerd en plaatsvindt in momenteel sterk in ontwikkeling.
Dat schrijft Josh Bershin naar aanleiding van een panel presentatie tijdens het jaarlijkse ASTD-congres.


New learning organizations will emphasize on-demand, informal
learning, which helps employees reach the level of expert
faster and stay engaged over time. On-demand content, job aids, performance support tools, communities of practice, and
coaching programs will be among the primary offerings. Learning
and its delivery will be tailored to meet the learning styles
and interests of workers from baby boomers to millennials.
The new organization is driven by talent and leadership
gaps, critical skills shortages, employee engagement, and corporate
culture.

Het artikel bevat voorbeelden van de toepassing van deze kenmerken. Ik vraag me daarbij wel af in hoeverre het hierbij om ‘witte raven’ gaat of om breed ingevoerde leeractiviteiten. Voor een aantal leeractiviteiten geldt dat ongetwijfeld wel (zoals de job aids en de performance support tools). Maar de expliciete erkenning van informeel leren, het brede gebruik van communities of practices of maatwerk gericht op leerstijlen van de ‘net generatie’ zijn behoorlijk nieuw. De Chief Learning Officers, die in het artikel aan het woord komen, leggen ook een sterke nadruk op het meten van resultaten van ‘leerinspanningen’.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *