Learning content management strategie

In de afgelopen vijf jaar zijn bedrijven zich er bewust van geworden dat zij een strategie rond learning content management ontberen. Dat stelt het bedrijf Elearnity is een onlangs verschenen paper. Elearnity is daarom een onderzoeksproject gestart "to develop a clearer understanding of the drivers, solutions and realities of learning content management in large corporates".

Het paper Learning Content Management doet verslag van dit onderzoek. Op basis van het onderzoek hebben de auteurs ook een ‘capability model‘ voor learning content management ontwikkeld waarmee organisaties zichzelf kunnen positioneren.

De onderzoekers concluderen onder andere

Overall, LCM is not a mature capability in organisations, and has been largely led from the e-learning sector. (…)
All of the organisations profiled in the research believed their LCM projects have been successful. Some significant benefits are being achieved in terms of content production costs/times, and in terms of increasing the scale of production. But all of them have had negative experiences or set backs, especially technologically, but also organisationally. The most common issues faced by organisations were IT infrastructure challenges, and issues with getting their colleagues to fully engage in the usage of the platform.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *