Aanhangers van het gebruik van games binnen het onderwijs vinden steun in Study: Inexpensive Games Improve Children’s Reasoning Ability. Een onderzoekster van de universiteit van Berkeley heeft ontdekt dat cognitieve vaardigheden van kinderen (met name het vermogen om te redeneren) verbeteren na 20 uur games te spelen. Verder blijkt dat processing speed van kinderen ook sterk verbetert. Iets wat met gewoon onderwijs vaak niet te ontwikkelen is.
Opvallend is ook dat gebruik is gemaakt van eenvoudige spellen, die niet voor het onderwijs zijn ontwikkeld. Bovendien blijkt dat kinderen met de grootste leerachterstand, de grootste progressie boeken. Meestal, luidt een conclusie, hebben de slimste leerlingen de meeste voordelen van een educatieve interventie (die vaak veel kostbaarder zijn).
Het onderzoek wordt nu in een andere staat herhaald.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Ik vind dit onderzoek erg positief. Als je door het spelen van een spelletje kunt bijleren is dat alleen maar goed.
Eindelijk lezen we eens een positief bericht over spelletjes spelen door jeugd. Meestal hoor je negatieve berichten over agressie en dat soort toestanden. Terwijl nu is gebleken dat er wel degelijk spelletjes zijn, die kinderen helpen bij hun ontwikkeling.
Kinderen leren snel, een kind van een jaar of 6 kan tegenwoordig vaak beter overweg met een computer dan zijn of haar ouders.