Jongeren gebruiken massaal games, maar nauwelijks virtuele werelden

Teens, Video Games and Civics doet verslag van het eerste nationale Amerikaanse onderzoek naar het gebruik van games door (Amerikaanse) jongeren.

De onderzoekers concluderen dat bijna alle jongeren de één of andere game spelen. Ik kan me dat bijna niet voorstellen.

Een grote groep speelt meerdere games. Tegelijkertijd valt op dat maar 10% van de 12-17 jarigen gebruik maakt van virtuele werelden als Habbo Hotel of Second Life.

Is gaming een eenzaam gebeuren? Nee hoor:


For most teens, gaming is a social activity and a major component of their overall social experience. Teens play games in a variety of ways, including with others in person, with others online, and by themselves. Although most teens play games by themselves at least occasionally, just one-quarter (24%) of teens only play games alone, and the remaining three-quarters of teens play games with others at least some of the time.


Bijna de helft van alle jongeren speelt games met mensen waar zij ook offline contact mee hebben. Zij komen op grote schaal anti-sociaal gedrag tegen, maar vooral ook zeer sociaal gedrag (hulp en ondersteuning).

Zie ook Jusine Pardoen's impressie.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Een reactie

  1. Hmm, een game is toch ook een virtuele wereld? Denk eens aan World of Warcraf, zo’n beetje alle sims spellen en meer. Een overgrote meerderheid van de spellen lijkt mij toch echt een virtuele wereld. Er zijn meerdere virtuele werelden dan enkel Second Life en Habbo Hotel. Second Life bloed langzaam toch ook dood. Ik had al vernomen dat er geen nieuwe accounts meer kunnen worden aangemaakt.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *