Gisteren besteedde ik aandacht aan de de Nederlandse e-Learning Awards 2012. Ik kondigde aan in een aparte blog post in te gaan op een nieuwe e-Learning award, naast de awards voor best practice en innovatie.
In de categorie jong e-learning talent zoeken we (net afgestudeerde) studenten, promovendi of jonge start-ups (bedrijven jonger dan 2 jaar) die op het gebied van e-learning iets bijzonders hebben gedaan in de afgelopen 2 jaar. Jonge talenten krijgen de kans om zichzelf in de kijker te spelen, en hun kennis en ideeën met een groter publiek delen. Voor alle inzendingen in deze categorie geldt Het project/onderzoek/product is in de afgelopen 2 jaar uitgevoerd/ontwikkeld. Het project/onderzoek/product gaat over het gebruik van interactieve media ten behoeve van leren.
De jury zal de volgende criteria hanteren bij de beoordeling:
- De relatie tussen doel en middel
De vakjury beoordeelt of de ontwikkelde/ingezette middelen passend zijn bij de (leer)doelen van het project/onderzoek/product. - Creativiteit en innovativiteit
De vakjury beoordeelt het project/onderzoek/product op creativiteit (=origineel én goed passend bij probleem) en innovativiteit (gerealiseerde vernieuwing). - Gedegenheid van onderzoek (studenten/promovendi) of business plan (start-ups)
De vakjury beoordeelt de onderzoeksaanpak of het business plan op gedegenheid. - Aannemelijkheid van praktische toepasbaarheid en van resultaat
Het project/product hoeft nog geen aantoonbare toepasbaarheid/resultaten te hebben geboekt, maar dit moet wel aannemelijk kunnen worden gemaakt. Waarbij ‘resultaat’ wordt gezien als effectief bijdragend aan performance verbetering of competentieontwikkeling. De vakjury verwacht bij de inzending een argumentatie waarin de verwachtingen onderbouwd worden. - Presentatie
De vakjury beoordeelt de inzending op hoe verzorgd deze er uit ziet en bij de (pitch) presentatie wordt beoordeeld op overtuigingskracht.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Geef een reactie