Is er een nieuwe pijler van digitale didactiek? (doe mee!)

Aanstaande donderdag verzorg ik een presentatie tijdens de INHolland medewerkersdag Show & Share 2009 (ze gebruiken de twitter hash tag #INHShare09). Mijn presentatie (met discussie) gaat over 'Digitale didactiek 2.0'.

In 2003 gaf de Utrechtse hoogleraar Robert-Jan Simons aan dat er zeven manieren zijn waardoor ICT kan leiden tot betere en/of vernieuwde manieren van het vormgeven van leeractiviteiten. Inmiddels zijn we een aantal jaren verder, en hebben mobiele technologie en social software sterk aan populariteit gewonnen. In deze presentatie ga ik in op de vraag of deze pijlers aan herziening toe zijn (digitale didactiek 2.0?). Of is sprake van meer van hetzelfde?

Ik wil in deze presentatie ook de uitslag op de volgende stelling gebruiken:

Dankzij nieuwe technologieën is er sinds 2003 minstens één nieuwe 'pijler van digitale didactiek' bijgekomen.

Stemmen kan tot morgenavond 22 uur. Tot nu toe hebben nog niet héél veel mensen meegedaan…..

Meer informatie? (lees vooral ook de discussiebijdragen)

Inhoudelijke aanvullingen graag via deze blog post.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

2 reacties

  1. Ik had geen idee wat de zeven pijlers van Simons waren, en ben misschien niet de enige dus ik heb ze even opgezocht:
    – relaties leggen;
    – creëren;
    – naar buiten brengen;
    – transparant maken van het denken en samenwerken;
    – leren leren en metacognitieve ontwikkeling;
    – competenties centraal stellen;
    – flexibiliteit

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *