Investeringen in ICT helpen niet bij leren

De afgelopen tien jaar heeft het openbaar onderwijs in Jefferson County zo’n dertig miljoen dollar in ICT geïnvesteerd. Deze investering heeft leerlingen niet geholpen bij het leren, zo blijkt uit een analyse.

De oorzaak: docenten, managers en leerlingen zijn onvoldoende bekwaam om computers te gebruiken ten behoeve van het leren. Een overgrote meerderheid van de docenten gebruikt ICT niet regelmatig in het onderwijs. Volgens Amerikaanse deskundigen betreft het een nationaal probleem.

Docenten hebben weinig tijd om ICT te gebruiken en om zich te bekwamen in het gebruik ervan. Daarnaast is er weinig training aanbod en ondersteuning beschikbaar. Verder wordt er geklaagd over de kwantiteit en kwaliteit aan ICT-voorzieningen.  Je vraagt je af waar die dertig miljoen dollar aan zijn besteed….

Helaas gaat het artikel niet in op de onvoldoende bekwame manager en leerling. Vooral het feit dat een leerling niet in staat is ICT te gebruiken, verbaast me. Dit is toch een generatie die er mee is opgegroeid!

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *