De laatste maanden kom je de term ‘personal learning environment’ (PLE) regelmatig tegen. Ik ben er zelf ook behoorlijk enthousiast over omdat dit concept de lerende centraal stelt en tegelijkertijd ‘leren als een sociaal proces’ mogelijk maakt.
Via Stephen Downes kom ik een weblogbijdrage van Terry Anderson tegen over ‘personal learning environment’ . Anderson poogt de term te omschrijven en gaat vervolgens in op de voor- en nadelen (in vergelijking met leermanagementsystemen).
The PLE is a unique interface into the owners digital environment. It integrates their personal and professional interests (including their formal and informal learning), connecting these via a series of syndicated and distributed feeds. The PLE is also a portfolio system allowing the user to maintain their repository of content and selectively share that content as needed. It is also a profile system, exposing the users interests in a variety of ways allowing automated, but selective search of the individual and their digital contributions. Of course, the PLE is a social as well as an information environment, connecting the user to individuals and cooperative events and activities throughout the Net.
Een goed onderbouwde, genuanceerde, bijdrage. Wat mij betreft ‘verplichte kost’ als je je bezighoudt met leeromgevingen.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Geef een reactie