Interview Marc Rosenberg

Een aantal jaren geleden kocht ik het boek "E-learning: Strategies for Delivering Knowledge in the Digital Age" van Marc Rosenberg. In eerste instantie was ik enthousiast. Eindelijk een veelomvattend boek over mijn vakgebied. Maar na het wat uigebreider bestudeerd te hebben, bekroop een gevoel van teleurstelling mij: het bleef allemaal wel erg oppervlakkig. Ditzelfde gevoel van teleurstelling heb ik na lezing van dit interview met Rosenberg in Learning Circuits. Het kan ook aan de vragensteller liggen, want ik heb wel vaker het gevoel dat Learning Circuits zich niet op de meer gevorderde lezer richt (dé reden om eind verleden jaar mijn lidmaatschap van de ASTD op te zeggen). Maar Rosenberg máákt er ook niet meer van.

Ik kom wel de volgende leuke vergelijking tegen over bedrijven die te snel overgaan tot de aanschaf van een e-learning oplossing:

"You wouldn’t buy a car without due diligence. To buy a car, you go on various Websites and compare prices and features. You go for a test drive. You talk to people who have cars. Yet, when I ask people who have bought a certain technology or a course catalogue whether they’ve tested it, most haven’t. They just bought the catalogue."

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *