In dit artikel blikken de auteurs terug op trends die de afgelopen vijf jaar door "campus leaders" zijn betiteld als "critical IT challenges in higher education". Elk jaar heeft het EDUCAUSE Current Issues Committee vier (aanvankelijk drie) vragen voorgelegd om deze uitdagingen in kaart te kunnen brengen.
Aanvankelijk werden deze vragen vooral aan ICT-directieleden ("Chief Information Officer") voorgelegd. Het laatste jaar aan een bredere populatie. In deze bijdrage analyseren zij wat de belangrijkste issues over deze periode waren.
De financiering van ICT scoort hoog, evenals "security and identity management" (vooral na 11/9) en "Administrative/ERP/Information Systems". Deskundigheidsbevordering en ondersteuning en vragen over hoe je ICT ten behoeve van het leren inzet, scoren helaas een stuk lager.
Ik vrees overigens dat de inzet van ICT ten behoeve van het leren ook niet erg hoog scoort als je vraagt naar onderwijskundige uitdagingen binnen het hoger onderwijs….
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Geef een reactie