Hoe (vooral) jongeren internet gebruiken voor leren (#in)

Graham Attwell illustreert in How we use technology and the Internet for learning hoe met name jongeren door middel van internet leren.


Young people today are collecting their treasure to make their own meanings of objects they
discover on the web.


57% van de jongeren, blijkt uit Brits onderzoek, gebruikt het internet voor huiswerk (liever dan boeken), 15% gebruikt het internet voor leren dat niets te maken heeft met school. Ook uit eigen onderzoek -waar ik nog bij betrokken ben geweest- maakt Attwell op dat het midden- en kleinbedrijf ICT vooral inzet voor informeel leren (en minder voor formeel leren). Dat onderzoek heeft overigens niets te maken met jongeren. Hij concludeert:


Thus we can see the ways in which technology and the internet is being used for constructing
knowledge and meaning through bricolage and through developing and sharing content. This takes
place through extended social networks which both serve for staying in touch with friends but also
for seeking information and for learning in a participatory culture.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *