Volgens Elliot Felix zijn er negen manieren waarop technologie studenten kan helpen het meeste uit hun studie te halen.
- Behoeften van studenten begrijpen. Volgens Felix is de basis voor elke nieuwe dienst of technologie is het begrijpen van studentenactiviteiten, verwachtingen en behoeften. Dit kan door middel van enquêtes, focusgroepen en interviews, maar ook door middel van innovatieve tools zoals ‘dscout’ voor activiteiten zoals fotodagboeken.
- Studenten helpen om connecties te maken. Technologie kan helpen bij het vinden van andere studenten, zowel op de campus als online. Een gevoel van verbondenheid blijkt essentieel voor studiesucces. Hulpmiddelen zoals sociale media kanalen, evenementenkalenders, studentenplatforms, en communicatie via berichten kunnen studenten helpen verbindingen te maken.
- Coördineren van zorg en ondersteuning. Door veranderende demografie, regelgeving en technologie zijn onderwijsinstellingen complexer geworden. Het is daarom van belang om ondersteunende diensten voor studenten te centraliseren, te uniformeren en te stroomlijnen.
- Bevorderen van samenwerking. Teamwerk staat bovenaan de lijst van vaardigheden die werkgevers belangrijk vinden. Onderwijsinstellingen moeten volgens de auteur daarom studenten helpen om beter samen te werken, bijvoorbeeld door training in het gebruik van tools zoals Zoom en GroupMe en het opzetten van projecten.
- Organiseren van tijd, taken en informatie. Naarmate het aantal tools, groepsprojecten, evenementen en deadlines toeneemt, moet ook het organisatievermogen van studenten verbeteren. Universiteiten kunnen samenwerken met bureaus die gericht zijn op het bevorderen van studiesucces om tools en training aan te bieden op het gebied van tijd- en informatiebeheer.
- Heroverweeg communicatie. Onderwijsinstellingen moeten de berichten die ze vandaag de dag sturen beoordelen en dan hun e-mailberichten beter prioriteren en consolideren. Onderwijsinstellingen overspoelen studenten vaak met berichten. Ze kunnen andere kanalen gebruiken, zoals YouTube, TikTok, Twitter en sms, die mogelijk leiden tot betere betrokkenheid en volharding.
- Bevorderen van sociale impact. Studenten willen een verschil maken. Veel studenten krijgen echter niet de kans om deel te nemen aan projecten voor ‘service learning’. Ze hebben ruimte, technologie, workshops en evenementen nodig om vaardigheden te ontwikkelen, samen te werken en hun projecten te tonen.
- Verbinden van lessen met carrièrepaden. Studenten verliezen motivatie en tijd als ze niet zien hoe hun onderwijs kunnen verbinden met een carrière. Technologie kan studenten helpen om carrièrevoorbeelden te vinden.
- Personaliseren van de leerervaring. Je kunt bijdragen aan een betere leerervaring door met behulp van het verzamelen en gebruiken van data in te spelen en te anticiperen op behoeften van studenten.
Opvallend dat de auteur nauwelijks stil staat bij het gebruik van blended learning voor het versterken van de kwaliteit en voor flexibilisering van het onderwijs.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Geef een reactie