Hoe ontwikkelt e-learning zich in 2010?

Elk jaar vraagt het eLearn Magazine aan een aantal e-learning professionals hoe zij denken dat e-learning zich dat jaar zal ontwikkelen. Ook dit jaar mogen mensen als Stephen Downes, Roger Schank, Elliot Masie en Allison Rossett hun licht laten schijnen op e-learning. Dat levert ook tegenstrijdige voorspellingen op. Breekt leren via de slimme telefoon juist door, of is dit medium te beperkt voor leerdoeleinden? 

Wat opvalt is dat een aantal voorspellers nogal technologie gedreven zijn, terwijl anderen eerder geneigd zijn conceptueler te kijken naar de ontwikkeling van e-learning. Verder valt op dat een aantal voorspellers hoge verwachtingen heeft van de opkomst van augmented reality. Maar iemand als Allison Rossett ziet juist weinig nieuwe technologieën voor leerdoeleinden worden toegepast.

De constatering van Jim Hendler spreekt mij wel aan: de belangrijkste trends op het gebied van internettechnologie hebben weinig gevolgen voor online leren:


I've learned, however, through tracking this column the past few years, that online education lags behind these leading edges.


Leuk leesvoer voor een zondagmiddag.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *