Hoe online leren tot disruptieve vernieuwing van het onderwijs kan leiden (#in)

Jason Orgill en Douglas Hervey beschrijven in How Online Innovators Are Disrupting Education hoe online leren een impuls kan bieden aan de disruptieve, ontwrichtende, vernieuwing van het onderwijs.

Volgens de auteurs is de Khan Academy daar een goed voorbeeld van. Dit initiatief nodigt volgens hen ook uit tot kritisch denken en creatie van ideeën. Leren vindt vooral plaats als lerenden uitgedaagd worden om samen wiskundeproblemen op te lossen.

Orgill en Hervey benadrukken dat docenten dergelijke initiatieven zouden moeten omarmen omdat zij erdoor in staat worden gesteld één-op-één begeleiding op een creatieve en invloedrijke manier vorm te geven. De auteurs menen dat een mix tussen online en face-to-face leren bijdraagt aan kwalitatief hoogstaand onderwijs. Bovendien stelt online leren lerenden in staat leerpaden meer zelf vorm te geven. Dit vergroot de motivatie om te leren, stellen Orgill en Hervey. Vooral doordat lerenden de mogelijkheid krijgen om uit aanbod te kiezen dat zonder online leren niet toegankelijk zou zijn geworden:

We predict the online education movement will advance the same way that disruptive innovators have succeeded: by serving markets that are too costly or impossible for the incumbents to pursue, and then gradually moving "up-market." Targeting non-consumers creates less backlash from teachers' unions and administrators, and could even generate student referrals from incumbents themselves.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *