Hoe internettechnologie zelfgeorganiseerd leren van docenten kan faciliteren (#in)

Het mooiste aan de blogpost Top 10 manieren om leerlingen verantwoordelijkheid voor hun eigen leren te geven van Frans Droog is in mijn ogen dat hij een weblog gebruikt om impliciet te reflecteren op zijn veranderende beroepssituatie. Frans is sinds dit schooljaar gaan werken op een Dalton school, en is zich nog meer bewust geworden van het belang om leerlingen inzicht te geven in hun eigen leerproces en ze hier mede verantwoordelijk voor te maken. Via Twitter is hij geattendeerd op een blogpost waarvan hij de inhoud combineert met zijn praktijkervaringen. Eén en ander heeft geleid tot tien -op zich ook waardevolle- tips.

Een goed voorbeeld van de wijze waarop internettechnologie gebruikt kan worden voor de zelfgeorganiseerd leren.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

3 reacties

  1. Dank voor het aandacht schenken aan mijn blogpost, een hele mooie stimulans voor mij. Je typering van de situatie is in de roos. De blogpost is een onderdeel van mijn traject als nieuwe docent op de school (en op verzoek inmiddels ook geplaatst op de wiki voor startende docenten op het Wolfert Lyceum). De reactie van Fons is zo mogelijk nog treffender. Ook hier dank voor de voor mij motiverende woorden.

  2. @Fons van de Berg: Uiteraard. Technologie maakt het slechts mogelijk. Het gaat om de houding, en het gedrag dat daar uit voort vloeit.
    @FransDroog: Graag gedaan. Ik hoop dat je er mee door gaat, en je leerervaringen deelt. Zouden meer mensen moeten doen.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *